Yolotravellog Australie – Kurnell

DAG 135 AUSTRALIA HERE WE COME !

3 april 2017 – SydneyAustralië

Romaine vertelt:
Op naar Australië. We vliegen om 22.00 uur, dus lekker slapen in het vliegtuig. Tenminste dat dachten we, want aangezien het een goedkopere vlucht was…….zaten we nogal krap en de stoelen konden niet in ligstand. Resultaat: allemaal geen oog dicht gedaan.
Tijdens de vlucht moesten we een kaart invullen of we iets hadden aan te geven en daar onder een hele waslijst met goederen die niet mee het land in mochten. O, ja Australië, met de strenge controles en dat programma van tv: border control. O, jee als dat maar goed gaat…..
Nou, mijn ervaring met de controles: we zijn niet gefilmd, ze hebben ons niet extra gecontroleerd, het was er wel knetter druk.
Eenmaal buiten met onze bagage kwamen we al snel Jodi tegen. (Jodi is familie van Claudio. Zij en haar man Lance hebben ons uitgenodigd om bij hun in huis te komen in kurnell  voor zo lang als we willen. SUPER!!!) Jodi was zo lief om ons te treffen op de luchthaven. Daar heeft ze ons haar autosleutels gegeven en konden we met haar auto naar haar huis rijden en bijkomen van onze vlucht. Zij zelf moest gaan werken.
Didi werd dus meteen voor de leeuwen gegooid. In een vreemde auto, links rijden, links schakelen en het gene wat maar niet wilt wennen is dat het knipperlicht rechts zit en de ruitenwisser links, hihihi.
Veilig zijn we bij het huis van Jodi en Lance aangekomen.
Wij kregen de gehele benedenverdieping tot onze beschikking. Een eigen badkamer, 2 slaapkamers. De bedjes waren al opmaakt. Keukentje erbij. Alles was goed geregeld voor ons.
Jodi had ons verteld dat ze 2 boxers (hondenras) heeft en dat ze heel lief zijn, maar toen we aankwamen…. geen honden te zien en wij waren zo moe dat we eerst een uiltje hebben geknapt.
Didi werd al wat eerder wakker, dan de meiden en ik. Hij is met de auto de buurt gaan verkennen. Wij werden wat later wakker en daar waren de honden. Ze stonden voor de buitendeur te springen om naar binnen te komen. Wat een schatjes, junior en Beau. In het begin waren ze even druk, maar daarna zo lief. Tegen 17.00 uurkwam Jodi thuis en Lance kwam iets later. Er werd voor ons gekookt. We hebben met z’n allen lekker gegeten en wat geklets, maar niet al te laat naar bed, want morgen moeten Lance en Jodi weer werken. Wij willen morgen naar Sydney toe.

DAG 136: HELLO SYDNEY !

4 april 2017 – SydneyAustralië

Romaine vertelt;
Vanmorgen rond 9.00 uur wakker geworden, rustig ontbeten en daarna met de auto van Jodi naar het treinstation gereden. Sydney is gemakkelijker te bereiken met de trein, dan met de auto en de kids vinden een treinritje altijd leuk.
In Sydney aangekomen zijn we eerst naar het opera house gewandeld. Het begon een beetje te regenen, dus hebben we daar even geschuild. Een prachtig gebouw, maar de kids werden er niet warm of koud van. Op naar het volgende…., maar eerst even lunchen. Aan de haven hebben we een beetje duur, maar heerlijk geluncht. Met onze goed gevulde buikjes zijn we verder gewandeld naar Barangaroo reserve. Een prachtig park waar we heerlijk doorheen hebben gewandeld en de kids vonden het ook erg leuk. Aan de andere kant van het park kwamen we uit bij een grot. Er stonden strand stoelen en er werd rustgevende muziek gedraaid. Daar zijn we even gaan zitten, want we gaan nog wat verder wandelen. Onze volgende stop is de Harbour Bridge.  Onderweg spelletjes ( om de wandeling interessant te houden) met de kids gedaan. Onze kids vinden wandelen namelijk saaaaaaai.
Bij de brug aangekomen zijn we er over gelopen. Het waaide best hard, maar het was leuk om over de brug te lopen. Juna heeft zelf een haai zien zwemmen. Aan het einde van de brug zijn we een ijsje gaan eten. Dat hadden we wel verdiend. Even bijkomen.
Zo, nu weer naar het treinstation. Dat ligt gelukkig vlakbij. Het is nu rond zessen, dus topdrukte in de trein. We hebben bijna de gehele rit moeten staan en de rit duurde een uurtje. De kids hebben gehangen, gelegen etc, want een uur stilstaan in een trein is not done voor onze meiden. Het wel bekende: hoe lang nog, zijn we er al bijna dat hebben we geregeld voorbij horen komen, hihihi. Eenmaal weer in Kurnell, zo heet de suburb (voorstad/ buitenwijk) waar Jodi en Lance wonen, zijn we de auto ingestapt, even boodschappen gedaan en rond 20.00 uurkwamen we bij Jodi en Lance aan. Hun hadden inmiddels al gegeten. Ze hadden alles klaar gezet voor ons, dus we konden zo aanvallen. ‘s Avonds gezellig een wijntje en een heerlijke likeur samen gedronken.

DAG 137; WALK THE DOGS IN KURNELL

5 april 2017 – KurnellAustralië

Vanmorgen een heerlijke wandeling gemaakt met Beau en Junior (de honden van Jodi en Lance). Wat een schitterende natuur. Het enige wat iets minder was, was dat het wat had geregend de dag ervoor en dus was het hier en daar een beetje modderig, een beetje maar, hihihi. De eerste plas modder/ water ging van: ieuw, gatverdamme, maaaaaaam hier ga ik niet doorheen, maar een paar plassen verder liepen we op de blote voeten overal doorheen. En de honden….. die vonden het geweldig. Die rende, sprongen, zaten, lagen in de modder en rende geregeld voor bij je zodat je lekker onder de modder kwam te zitten. Uiteindelijk kwamen we uit bij een nationaal park aan zee en konden we over de klif wandelen met schitterend uitzicht.
Na dik anderhalf uur te hebben gewandeld zijn we weer terug ‘thuis’ bij Jodi en Lance. Eerst even de honden afgespoeld en daarna zelf onder de douche gesprongen.
Even lunchen en daarna zijn we naar Barook strand gereden. Een half uurtje rijden vanuit Jodi en Lance. Een mooi baaitje met ontzettend veel vogels. Vooral kaketoes, papegaaien, blauwe en roze vogels. We keken onze ogen uit, maar dat is blijkbaar normaal hier, al die exotische vogels. Lekker even geluierd op het strand. Daarna even boodschappen doen en weer terug naar Jodi en Lance. Na het eten heeft Jodi met de kids acro yoga gedaan. In het begin even spannend, maar daarna was er geen stoppen meer aan. Leuk om te doen met kinderen; acro yoga.

DAG 139; RELAXING DAY KURNELL

7 april 2017 – KurnellAustralië

Romaine vertelt;
Vandaag moeten Lance en Jodi werken. Wij hebben een rustig dagje.
Didi is samen met Joli nog een keer naar het nationaal park gewandeld en op de klif van het uitzicht gaan genieten.
Juna, Jessa en ik zijn ‘thuis’ gebleven. Wasje gedraaid, spelletjes gespeeld, tv gekeken. Och, we kwamen de dag wel door.
In de namiddag kwam de boks coach van Jodi even aan. Volgens Didi een markant type. Ik heb hem helaas niet ontmoet. Ik was druk met iets anders bezig. Geen idee wat, maar die boks coach is aan mij voorbij gegaan. Och, zoals wel meer dingen, hihihi.
Maar verder…. de boks coach liet weten dat we morgen zijn minivan mogen lenen. We hebben morgen met de rest van de familie van Claudio afgesproken om samen te gaan picknicken in een park. Nu dat we de minivan van de boks coach mogen lenen passen we samen in 1 auto. Goed geregeld.
‘s Avonds heeft Lance de vuurkorf aangestoken en hebben we marshmallows geroosterd en gegeten. Wat een zoete zooi, maar wel leuk om te doen. Die van Jodi vloog in de fik, hihihi.
Nog gezellig bij het vuur gezeten met een wijntje erbij. Wat willen we nog meer.

DAG 141; RELAX, COLOR THE HAIR AND GET FRUSTRATED

9 april 2017 – SydneyAustralië

Didi vertelt;

Vandaag een heerlijk rustig dagje. We rijden nog even naar de winkel en naar een strandje. Voor de rest zijn we druk met het vinden van een camper. Werkelijk alles is of te duur of volgeboekt wegens pasen. Scholen hebben 3 weken dicht en de aussies gaan dan allemaal op vakantie. We denken er eentje gebonden te hebben maar een paar uur later krijgen we een mail dat hij toch niet beschikbaar is. Het is echt fucking frustrerend en het wil maar niet lukken.

Jodi verft de puntjes van de haren van de kids nog even rood en paars. De kids vinden het geweldig. We blijven nog bezig met bellen naar camper verhuurbedrijven maar op een gegeven moment geven we het maar op en kijken we een filmpje samen en daarna naar gefrustreerd naar bed. #fuckcampers #fuckeaster #frustrated hahahaha

DAG 142; AND THE SEARCH FOR A CAMPER CONTINUES

10 april 2017 – SydneyAustralië

Didi vertelt;

Vanochtend lekker ontbeten en weer met goede hoop op zoek naar een camper. We kunnen er wederom geen vinden en besluiten maar een auto te huren en dan met een tent te gaan kamperen. We kunnen wel een camper over 9 dagenoppikken in Brisbane dus leggen we  deze vast. De kids amuseren zich prima en genieten even van lekker hangen op de bank en tv kijken en wandelen wat door de buurt. Het is wel even stressen moet ik zeggen want we willen  morgen echt op pad en de kids hebben dit in de gaten. Op een gegeven moment komen ze boven en vragen ze of we even naar beneden willen komen. We lopen mee en wat hebben ze gedaan ? Ze hebben buiten een tafeltje neer gezet met stoelen , bloemetjes en lieve briefjes met de tekst ” lieve papa en mama jullie hebben zoveel moeten regelen dat jullie dit verdienen” ze hebben hapjes voor ons gemaakt en trakteren ons op een selfmade restaurant ervaring. Super lief en heerlijk smullen die toostjes etc. Dankjewel lieve schatjes. We love you !!

Zo even ontspannen en nu kunnen we weer verder met zoeken en ja eindelijk vinden we een auto die betaalbaar is en genoeg ruimte heeft. We mogen een tent van jodi lenen en de rest moeten we even  onderweg  kopen in een kampeerwinkel. Dus de eerste 10 dagen met de auto en tent tot aan brisbane en dan de auto ruilen voor een camper. Eindelijk alles geregeld en wat een opluchting. We boeken deze snel en zo kan onze reis door Australië morgen beginnen. Voor de rest heel relaxt dagje en Savonds nog even gezellig eten en kletsen met Jodi en Lance en dan lekker het bed in want ik mag morgen vroeg op om met jodi de auto op te gaan halen in het centrum van Sydney.

JUST ONE CLICK AWAY

Add your Name and your E-mail address in the field below and you can start the download of my 5 secrets to save time and earn Bitcoins! We also share how we multiply our Bitcoins and how you can prepare for a cryptowanderer trip with kids!

You have Successfully Subscribed!