Yolotravellog Australie – Port Douglas

DAG 174 BEATIFULL PORT DOUGLAS AND CAMPER UPDATE

12 mei 2017 – Port DouglasAustralië

Didi vertelt;
Vandaag rijden we van cape tribulation naar port douglas waar we een paar nachtjes willen blijven. Het is weer een mooie rit en we stoppen een paar keer om vanuit wat viewpoints het uitzicht te bekijken. We hebben een leuke canping gevonden aan de rand van het centrum en niet ver van het strand. De camping managers zijn super vriendelijke mensen en eentje is zelfs Nederlands. We ontmoeten hier erg veel mensen die al meer dan 15 jaar in Australië wonen. Toen der tijd was het nog erg makkelijk om Australië binnen te komen. Het schijnt nog steeds zo te zijn als je de juiste kennis hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan de economie, maar het kost wel wat meer werk tegenwoordig. Wanneer de camper op z’n plaats staat en de kids even gezwommen hebben gaan we even het centrum in om boodschappen te doen en het doro te bekijken. Port douglas is een dorp met een gemoedelijke sfeer maar wel wat sjieker. Leuke restaurants en barretjes wisselen zich af met wat fancy uitziende winkels en restaurants. Een beetje een mix van beide werelden. De prijzen van de winkels zijn wel een stuk hoger dan in de rest van Australië en zo kost een simpele rieten hoed die romaine graag wilt hebben voor moederdag of haar verjaardag 70$. Wanneer we de boodschappen weer terug gebracht hebben naar de camper wandelen we nog even lekker over het strand.  Port Douglas heeft een mooi strand en gelukkig ook een stingernet zodat je kunt zwemmen in zee. Dat is moet ik dan ook wel toegeven minder in Australië en de kids verheugen zich daarom ook weer op bali. Je kunt namelijk op weinig plekken gewoon in de zee gaan. Altijd stingers, haaien, krokodillen of wat dan ook.

Oh ja we zijn nog even bij een duikschool geweest omdat joli en ik graag willen duiken bij het great barrier reef maar daar vielen we om van de prijs. Ze vroegen 499$ pp en dat was dan wel voor 2 duiken. En dat terwijl het reef op dit moment onder zand ligt vanwege de cyclone debbie. We besluiten dit geld maar in bali uit te geven want daar krijg je ongeveer 10 duiken voor dit zelfde geld og kun je zelfs je Advanced halen voor dit geld.

We drinken nog een koffie, nee niet aan het strand maar achter het strand, want ook port douglas heeft geen strandbarretjes. Dit moet Australië toch echt eens gaan veranderen. Zelfs Nederland heeft strandbarretjes.

Terug op de camping zit ik te genieten van een glaasje wijn en wie hebben we daar. Hay staat op dezelfde camping en komt even hallo zeggen. Heel apart hoe we elkaar telkens weer op dezelfde plekken treffen. Toeval bestaat niet dus het zal wel ergens goed voor zijn. We hebben leuke maar ook diepgaande gesprekken met elkaar en hij is een erg prettige persoon ij de omgang.  We eten even samen wat en maken er weer een gezellige avond van en kruipen weer met genoeg flesjes wijn op het bed in. Wat een heerlijk dagje weer.

Camper update: ja we hadden toch weer war problemen met de camper en nu had ik een nette lieve mail gestuurd naar het bedrijf en nu kregen we vandaag te horen dat we wanneer we de camper morgen zouden inleveren we het volledige huurbedrag terug zouden krijgen. Ja je leest het goed het hele huur bedrag dus dan hebben we gratis door Australië gereden. Natuurlijk hebben we wel wat kosten gemaakt en moeten we de laatste 5 dagen nog wat huren maar het scheelt een flinke zak aan geld.   Zo zie je maar karma bestaat dus toch.

DAG 175 : DOEI CAMPER, HALLO TENT EN EEN PADDENRACE

13 mei 2017 – Port DouglasAustralië

Didi vertelt;
Goedemorgen! Even ontbijten en dan de tent ergens op de camping opzetten. Gelukkig hebben we de tent nog niet afgegeven.  Kids zetten de tent op terwijl romaine en ik de camper leegruimen. Mijn god wat komt daar een spul uit en hoe gaan we dat ooit weer in 3 backpacks mee naar bali krijgen? Maar goed de tent staat inmiddels weer, nu de luchtbedden opblazen en alle bagage etc in de tent neerleggen. Camper nog een beetje opruimen en klaar is kees. Een uurtje later rijd ik met de camper naar cairns om hem in te leveren bij het huur bedrijf terwijl main en de kids genieten van het strand. Ja verschil moet er zijn.
De rit duurt een uur maar is erg mooi langs de kust. Je rijd continu aan zee en dat levert erg mooie plaatjes op. In cairns aangekomen lever ik ons spaceship in en laat mij erna met een taxi afzetten bij een autoverhuur bedrijf. Ik krijg nog eerst de complimenten van hoe de camper er uit ziet en hoe schoon hij is en ze bedanken mij voor het geduld en manier hoe we met de situatie omgegaan zijn. Ik bedank hun voor de oplossing en nu maar hopen dat ze zich aan hun woord houden.

Ik huur een toyota rav en wanneer ik de aut zie twijfel ik of alles er we
In gaat passen. Hij is iets kleiner dan de outlander die we de vorige keer hadden dus dat wordt proppen waarschijnlijk. De auto heeft een sportstand dus de rit terug is een leuk sportief ritje over de slingerweg langs de kust. Terug bij de camping ga ik snel naar het strand maar onderweg kom ik main en de kids al tegen die op de weg terug zijn. Het koelt inmiddels wat af dus maar naar de camping. We merken dat de luchtbedden een beetje leeg gelopen zijn maar dat kan ook komen doordat we ze niet goed dicht gedraaid hebben.

We douchen ons etc en gaan daarna lekker wat eten in het centrum bij de iron bar. Betaalbaar en erg leuk aangezien om 8.30 uur de toad race comedy show begint. We weten totaal niet wat we er van moeten verwachten maar eerst maar eens lekker eten. Dan is het zover en de show gaat beginnen. Een aussie praat de show aan elkaar en deze gaat inderdaad om een toad (padden) race. Het publiek wordt er volop in betrokken en het is echt entertainment wanneer je gewend bent aan hoe er met de padden omgegaan wordt. De kids lachen zich kapot en ook main en ik genieten. Zeker een aanbeveling om te doen in port Douglas. Na afloop van de show mogen de kids nog even de padden vasthouden, euuuuuw wat vies hahahahaha.

Het was een leuk gezellig avondje en een leuke dag. Iedereen is moe dus maar teug naar de camping. Kids het bed in en wij nog en wijntje terwijl we maar weer eens over onze toekomst praten. Ja we leven van dag tot dag maar toch denken we ook soms na over hoe nu verder. Vooral over het feit wat ons nu leuk lijkt om te gaan doen in de zin van werk.

Och we zien wel , nu maar lekker slapen op de opnieuw opgeblazen luchtbedden. Hopelijk lopen ze vannacht niet leeg.

DAG 176 VAN EEN LEK LUCHTBED NAAR EEN LUXE PARK.

14 mei 2017 – Port DouglasAustralië

Didi vertelt;
Wat een kut nacht, de lichtbedden liepen dus wel fucking leeg. Doordat ik wat zwaarder ben dan romaine sliep ik op
De grond en verplaatste de lucht zich fijn naar romaine zodat zij wel lekker lag hahahah. Ok not funny en ga ik zeker niet nog een nacht doen. Joli had hetzelfde probleem met juna en jessa. Ok dus even zoeken naar een oplossing, maar niet voordat we ontbeten hebben. We hebben besloten om naar cairns te rijden en daar op een camping een huisje te huren. Hebben de kids de laatste 4 dagen nog lekker lol en een goede nachtrust voordat we weer verder trekken. We vinden een top camping met twee zwembaden, een waterpark, activiteiten etc en besluiten daar heen te rijden. Eerst maar eens de tent inpakken en kijken of we alles in de auto krijgen. Nou het past allemaal net en we hoeven alleen maar het camping tafeltje te laten staan. Zal een andere reiziger wel van genieten. Doei tafeltje en port Douglas en op naar Cairns. Onderweg stoppen we nog op een paar mooie en leuke plekken. Op een plek zijn allemaal stapels van stenen gemaakt aan zee. Het is een heel leuk gezicht en we maken natuurlijk ook onze eigen stapel. Eentje zo hoog mogelijk en eentje van 5 stenen die symbool staan voor ons. Er liggen nog een paar mooie plekje onderweg waar je heerlijk kunt vertoeven op het strand zoals ellis beach en palm cove. Wanneer we ik cairns aankomen op de camping bljkkt hwt inderdaad een top camping met top prijzen te zijn maar naar een kleine rondleiding in een leuke nemo golfcar over het park begrijpen we ook waarom. Er is echt van alles te doen  en het park is tip top verzorgd. Het huisje wat we krijgen heeft twee slaapkamers dus das weer fijn ivm onze nachtrust etc. Het heeft een mooie veranda met bbq en ligt pal aan het zwembad. Wat een luxe naar al die natuurcampings die we gehad hebben. Och ja even genieten en voor je het weet liggen de kids al in het zwembad. Wij genieten even op onze veranda van een wijntje en duiken erna mee het zwembad in. Lekker rustig een bbq erna en even het park verkennen en zo komt er weer een einde aan een leuke dag. Kids het bed in, wij nog een wijntje en kletsen over de toekomst en dan maar weer zonder enig idee naar bed hahah.

JUST ONE CLICK AWAY

Add your Name and your E-mail address in the field below and you can start the download of my 5 secrets to save time and earn Bitcoins! We also share how we multiply our Bitcoins and how you can prepare for a cryptowanderer trip with kids!

You have Successfully Subscribed!