Yolotravellog Koh Chang – Lonely beach

DAG 29: OP NAAR KOH CHANG

15 december 2016 – Koh SamuiThailand

Romaine vertelt:
Dag 29 donderdag 15 december.
We zijn om 7.30 uur opgestaan. Vandaag gaan we naar Koh Chang, dus de laatste spullen inpakken, ontbijten en om 9.00 uur kwam de minivan ons ophalen.Weg bij Lamai

Onderweg naar het vliegveld begon het te regenen. Een goed dagje om te reizen. De rit naar het vliegveld duurde zo’n 45 minuten. Het vliegveld is niet zo groot op Koh Samui, dus spullen uit de minivan, een paar meter lopen en we stonden al in de rij om in te checken.

Inchecken Kajo

Na zo’n 10 minuten waren we al aan de beurt. Na het inchecken verder na de controle poortjes. Ook hier waren we zo en we waren er snel doorheen. Even nog wat eten en drinken en we konden boarden. De vlucht verliep goed en duurde nog geen uur.Vliegtuig In het vliegtuig In het vliegtuig

Eenmaal geland in Pattaya geland eerst de backpacks halen bij de bagageband en daarna moesten we een minivan regelen voor naar Koh Chang. We hebben namelijk alleen het vliegticket geregeld en voor de rest nog niets, geen vervoer en geen slaapplaats. Dit was niet te doen via internet. Helaas, er was niemand die ons tot op Koh Chang wilde brengen. Alle bestuurders gingen maar tot de veerboot. Omdat de rit 4 uur duurt zouden ze het niet halen om weer terug te gaan met de veerboot. Dan maar met de minivan tot aan de pier en zien we daar wel verder. De rit verliep goed en we waren er net voordat de veerboot vertrok bij de pier.

Minivan MinivanMinivan In de minivan In de minivan In de minivan

Snel alle backpacks, tassen, buggy en ik weet niet wat nog meer, op, om en aan doen (Niek en Zita hebben heel wat mee) en de boot op. Ook dit verliep goed. Eenmaal op de veerboot vroeg Jessa: varen we al? Ik: ja, dat zie je toch. Jessa: zoooo langzaam. Ik haar het verschil uitgelegd tussen een veerboot en speedboot. Ja, maar dat vond Jessa saai en ze was boos, want Jessa wilt snel en hard. Tja, meid het is wat het is, hihi

.Veerboot Veerboot Veerboot Van de veerboot af

Eenmaal op Koh Chang stonden er genoeg songthaews klaar om iedereen te vervoeren. Niek en Zita hadden met 1 resort contact gehad, wat ons goed leek, dus daar hebben we ons af laten zetten. Het werd al donker, dus veel keus hadden we niet

.In de songthaew In de songthaew

Het was best nog een ritje. Bergje op en bergje af, soms zo steil dat ik maar even niet naar de weg keek. Bij het resort hadden ze gelukkig plek, maar de goedkoopste kamers waren bezet. Dan maar de iets duurdere en morgen op zoek naar iets anders.In guesthouse In guesthouse

DAG 30: LONELY BEACH, NATURE BEACH RESORT

16 december 2016 – Koh ChangThailand

Vrijdag 16 december.
Gisteravond zijn Didi en Niek nog scooters gaan huren. Ook zijn ze toen bij een paar baaitjes verder op gaan kijken, maar daar is het rotsachtig en er is zo goed als geen strand. Die kant van het eiland moeten we dus niet hebben. Natuurlijk zijn ze ook samen in een barretje wat gaan drinken, maar dat vergeten ze te vertellen, hihihi.
Vanmorgen eerst met z’n allen ontbeten. Daarna zijn Didi en Niek op de scooters gesprongen om op zoek te gaan naar een andere verblijfplaats. Zita, ik en de kids hebben ons hier op het resort vermaakt. Er is een zwembad en een prachtig strand. WiFi restaurant Uitzicht restaurant Kajo en Jessa restaurant Strand kids Kids strand
De mannen zijn om 9.00 uur vertrokken en kwamen rond half 2 terug. Helaas, niet gevonden wat we zoeken.
‘s Middags zijn Zita en Didi verder gaan zoeken, weer geen succes. Dat wordt dus nog een nachtje hier in Nature Beach Resort vertoeven. Het bevalt ons hier goed, maar tja, die prijs. We zitten liever iets goedkoper.

‘s Avonds zijn wij met ons gezinnetje het dorpje ingegaan om iets te eten. Niek en Zita zijn op het resort gebleven, want Kajo was er niet zo lekker aan.
Het dorpje is echt heel gezellig. Veel backpackers, een relaxte sfeer en de prijzen van het eten zijn hier veel goedkoper dan die van Koh Samui.

Terug bij het resort hebben we weer wat gezocht op het internet naar wat bungalows. Didi en Zita hebben besloten om morgenvroeg, op tijd, weer op de scooter te springen en verder te gaan zoeken naar een goedkopere plek.

DAG 31: LONELY BEACH, NATURE BEACH RESORT

17 december 2016 – Koh ChangThailand

Romaine vertelt:

Didi en Zita zijn inderdaad vanmorgen vroeg weer op zoek gegaan. Niek en ik zijn op het resort gebleven met de kids. Wij hebben wat gegeten, gezwommen en gespeeld, maar veel meer kunnen we niet.

Ontbijt Ontbijt

We zullen moeten wachten tot Didi en Zita terug zijn en daarbij hebben we de koffers niet uitgepakt, mochten we iets anders vinden dan kunnen we zo weg. Vandaag moeten we echt een keus maken, het duurt erg lang.

Didi Zita opzoek Didi opzoek Onderweg olifanten
Rond 14.00 uur zijn Didi en Zita terug met 3 opties, maar het is het allemaal net niet. Waar we nu zitten heeft alles wat we willen. Didi en ik gaan nog een keer proberen te onderhandelen over de prijs. En wat denk je wat uiteindelijk onze keus is geworden. We blijven zitten waar we zitten, hahaha. Na zoveel zoeken zijn we tot de conclusie dat dit resort voor nu het beste is. Aangezien we richting de kerst gaan is veel al volgeboekt en is het overal iets duurder. Voor de rust en de vrede boeken we dit resort, nature beach resort tot ongeveer 2 januari. Het wordt namelijk steeds drukker op het eiland. Mochten we tussentijds toch iets anders vinden, dan kunnen we altijd nog verkassen EN we hebben korting gekregen. Goed geregeld, uiteindelijk.
Vanaf morgen gaan we allemaal naar een andere bungalow (Niek en Zita met Kajo dichterbij het restaurant, zodat ze er ‘s avonds gezellig bij kunnen zitten terwijl Kajo slaapt en wij 2 bungalows naast elkaar, want met z’n vijven in 1 bungalow is gezellig, maar Died en ik willen af en toe ook wat privacy). Zo, dat is geregeld, hè, hè.

De zonsondergang is hier prachtig.

Sunset Joli zon Juna zon Joli Juna zon Kids zee zon Ik met kids zon
‘s Avonds zijn we samen met Niek en Zita in het dorpje gaan eten. Daarna nog even bij de bar van het resort wat gedronken en toen lekker naar bed.

DAG 32: LONELY BEACH, NATURE BEACH RESORT

18 december 2016 – Koh ChangThailand

Romaine vertelt:

Vandaag zijn we de hele dag op ons resort gebleven. Didi was het scooter rijden van de afgelopen dagen zat en we vonden het allemaal heerlijk om een dagje van het zwembad en strand te genieten. Zo gezegd, zo gedaan.

Jessa bungalow Juna raam Bungalow Bungalow Joli Juna luierenJessa luieren Didi uitzicht Jessa bloem

Vandaag was echt een waanzinnige zonsondergang.

Zon ondergang Zonsondergang 2 Zonsondergang 3

Vanaf 15.00 uur was het feest op het resort, want ze bestaan 18 jaar vandaag. We kregen gratis kokosnoot ijsjes, bij het avondeten overheerlijke chocolade cake als toetje en ‘s avonds groot feest met dj, vuurshow, blacklight, etc.

Joli Zita Kajo Ik met kids Jojujes 18e verjaardag Juna blacklight Juna Jessa blachlight Jo ju Jes blacklight

En dan door de ring van vuur…

.Didi vuur Joli vuur Romaine vuur Jessa vuur Jessa vuur Juna vuur

18e verjaardag in vuur en vlam Niek en didi blacklight

Het was een gezellig feest.

DAG 33: LONELY BEACH, NATURE BEACH RESORT

19 december 2016 – Koh ChangThailand

Romaine vertelt:

Na wat dagen weinig te hebben ondernomen hadden we zin om iets te doen. Er is,(volgens de eilandkaart)

op het eiland een waterval waar je makkelijk naartoe kunt lopen. We zouden met z’n alle gaan, maar bij het ontbijt bleek dat Kajo flink koorts had, dus zijn Niek en Zita met Kajo op het resort gebleven.

Na het ontbijt zijn we met de scooter naar de waterval gereden. Het was ongeveer een half uurtje rijden en ik moet zeggen het is een heuvelachtig eiland met uitdagende wegen. Och, dat houdt de spanning erin, hihi. Naar wat bergjes op en af en een zeer mooie omgeving kwamen we uit bij een slagboom met parkwachter waar we eerst 700 bath moesten betalen, de scooters konden parkeren en te voet naar de waterval konden gaan. Het pad naar de waterval was makkelijk te bewandelen op onze slippers. Onderweg wat mooie foto’s gemaakt.

Onderweg waterval Onderweg waterval Onderweg waterval Boom

Na drie kwartiertjes lopen kwamen we uit bij een meertje waar de waterval omlaag kwam. Het was erg warm, dus lekker een duik in het meertje dat ijskoud was. Juna durfde echter niet in het meertje er zaten namelijk wat vissen in het heldere water en ze waren van redelijk formaat. (Op een vorige vakantie, tijdens een snorkeltrip was iemand zo leuk om bij Juna brood in het water te gooien. Ze werd toen omringt door heel veel vissen en ze knabbelde aan haar. Sindsdien heeft Juna het niet op vissen). Ik ben met Juna op de rotsen blijven zitten en gewacht tot Didi, Joli en Jessa uit het water kwamen. Joli en Jessa moesten even hun angst overwinnen om het water in te gaan, maar ze zijn erin geweest.

Waterval 1 Waterval 2 Waterval 2 Waterval 3 Joli in water touw Joli in water touw Waterval 4 Waterval 4 Duik didi Joli springt Didi en Joli na duik Joli en didi na duik

Eenmaal uit het meertje zijn we nog iets hoger geklommen. Vanuit hier kon je de waterval nog beter zien.

Samen bij waterval Waterval5

Terug bij de scooter zijn we verder gereden en zijn we even gestopt bij een olifantenkamp om een olifant te voeren.

Olifant voeren Olifant voeren

Daarna zijn we doorgereden naar een strandje genaamd klong prao. Om bij het strand te komen moesten we eerst over drijvende vondels lopen, waanzinnig gemaakt. Loopbrug

Daarna kwamen we uit bij het mooie strand. De zee is super helder en ondiep. Je kunt echt heel ver de zee inlopen. We hebben er geluncht, op het strand gelegen en in de zee gezwommen.

Restaurant In de zee Didi Koh chang Koh chang Scooter foto

We hebben hier een resort gevonden waar we over twijfelen om naartoe te gaan. Het resort is veel goedkoper, dan waar we nu zitten. Oké, het is niet zo luxe, maar dat willen we ook niet. Hier is het heerlijk rustig, mooi en de meiden vinden dit strand heerlijk. We denken er nog even over. Rond 16.30 zijn we terug bij ons resort. Kajo is er stukken beter aan. Hij heeft nog wat verhoging, maar dat mag geen naam hebben. Samen met Niek, Zita en Kajo gaan we uiteten in het dorpje. We komen terecht bij Oasis, een guesthouse/ restaurant van 2 Nederlandse jongens. Ik moet zeggen ze hebben het goed voor elkaar en het eten is erg goed. De kids hebben er overheerlijke kroketten gegeten. In het restaurant hing een grote wereldkaart, dus even een beetje aardrijkskunde….Juna waar zijn we nu?

Juna landkaart

DAG 34: LONELY BEACH, NATURE BEACH RESORT

20 december 2016 – Koh ChangThailand

Dag 34
Romaine vertelt:
Vanochtend bij het ontbijt hebben we een gezin uit Noorwegen ontmoet. Ze keken geregeld onze kant uit en wij vroegen ons af waarom. Even later kwam Jan, de vader van het gezin vragen of we naar een foto op zijn gsm wilde kijken, want ze vonden dat Didi er veel op deze man leek. Wat blijkt: ze volgen een serie en er speelt een man in waar Didi inderdaad wat van weg heeft. Wij hebben nog nooit van de serie gehoord, maar volgens hun een goede serie, dus voor degene die opzoek zijn naar een nieuwe serie, hihihi, Black sails. De persoon waar Didi wat van weg heeft heet in de serie John Silver. De rest van de ochtend hebben we gezellig met het gezin uit Noorwegen gepraat (vader: Jan, moeder Sandra, dochter Sofia 11 jaar en zoon Sivert 9 jaar).

De kids zijn samen gaan zwemmen en het klikte meteen goed. Ze hebben de hele dag met elkaar gespeeld en ‘s avonds zijn we samen gaan eten in het dorpje. Daar ontmoetten we ook nog de oudere zoon van Sandra met zijn vriendin. Die verblijven ook op Koh Chang, maar ergens anders waar het goedkoper is en waar ze wat meer kunnen feesten. Hij is 21 jaar. De kinderen spelen na het eten wat spelletjes in het restaurant.

Kids spelen noren Domino Blokkenhuis Domino

En wij praten gezellig nog wat. We krijgen het over snus. Veel mensen uit Noorwegen gebruiken dit ipv roken. Het is een klein pakketje van 1cm bij 0,5 cm en dat pakje bestaat uit een soort vloeitje met daarin tabak in poedervorm. Dit pakketje stoppen ze onder hun bovenlip en laten het daar zitten zolang het lekker is. Didi heeft het geprobeerd. Als eerst begon zijn lip te tintelen en daarna werd hij licht in zijn hoofd. Na zo’n 3 minuten werd Didi er misselijk van en zei Jan dat hij het uit moest spugen. Het is dan lang genoeg geweest voor de eerste keer anders kan het zijn dat je gaat overgeven. Blijkbaar is het in Nederland verboden, geen idee waarom. Ik denk dat roken slechter is.

Snuz

Na een gezellige avond zijn we met de songthaew terug naar het resort gereden de kids waren te moe om te lopen. Het was dan ook al bijna middernacht. Dit  hielt in dat Niek bijna jarig was. Op het resort zijn de meiden naar bed gegaan en wij zijn aangeschoven bij Niek, Zita en een vrouw. Die zaten nog bij de bar te kletsen. We hebben daar wat drankjes gedronken op Niek. De meiden kwamen er ook nog even bij om Niek te feliciteren. Het was een gezellige dag.

DAG 35 LONELY BEACH NATURE BEACH RESORT

21 december 2016 – Koh ChangThailand

Dag 35

Didi verteld: Vandaag is niek jarig. Hij gaat met zita en kajo naar een waterval kijken. Wij besluiten niet mee te gaan omdat we de dag ervoor al zijn geweest. Voor ons dus een rustig stranddagje. Na het ontbijt maken de kids wat huiswerk en erna mogen ze gaan zwemmen. Ze spelen veel en erg leuk met Sofia en Sivert, de twee noorse kids.  Ze zwemmen samen, tekenen samen en hebben dus erg veel lol. Ze spreken engels met elkaar wat dus heel goed is voor hun allemaal. Je merkt vooral bij joli dat ze enorme stappen maakt in de engelse woorden en zinnen. Maar ook leren ze een klein beetje noors, klinkt erg leuk. S’ avonds zijn ge gezellig gaan eten in een restaurant waar we deense gehaktballen konden eten met aardappel puree en vette jus. Heerlijk hollands/deens gerecht dus. Is de eerste keer sinds we hier zijn dat we weer bekende hap eten dus wel leuk voor een keer. daarna  zijn we naar ons resortje gegaan waar we nog goedkoop hebben gedronken ( drank etc gekocht bij 7/11) wat je moet weten: een flesje sangsom kost 145 bath = €3,85 en een fles cola kost 30 bath en daar haal je ongeveer 6 sangsom coke uit. Als je 1 sangsom coke besteld bij de barretjes betaal je tussen de 120 en 180 bath per glas dus een besparing van minimaal 500 bath . Ja zo rekenen we, vooral ik, heel wat om de kosten zo laag mogelijk te houden zodat we ook lang weg kunnen blijven. We denken steeds vaker dat we misschien wel eens wat langer dan gepland weg kunnen blijven en dan telt dus elke cent. Maar goed, Savonds dus heerlijk gekletst en gedronken en de 32e verjaardag van niek gevierd. Op naar dag 36.

Verjaardag niek

DAG 36 LONELY BEACH, NATURE BEACH RESORT

22 december 2016 – Koh ChangThailand

Dag 36

Didi verteld:

Vandaag zijn Romaine, niek en ik na het ontbijt met de scooters naar een goedkoper guesthouse gaan kijken. Magic resort op klong prao beach. Ze noemen hier alles een resort en dat klinkt erg mooi en groot maar meestal is het een kleine verzameling bungalows met een restaurant/receptie. Aangekomen bij het resort de bungalows bekeken en de prijzen gecheckt. Meestal krijgt de receptioniste een bombardement met de volgende vragen. Is it airo or fan? Is it inclusive breakfast? What kind of breakfast? Is there hot water? That is the prize? Ho much discount if we book 3 ? How much discount if we book 3 for long time? Na al de vragen zeggen we ”
We think about it ” en bekijken heel Bedenkelijk. Magic resort kost 1000 bath per nacht dus we besparen er 3500 per nacht ten opzichte van de vorige maar hebben geen zwembad. We besluiten het toch te boeken en rijden terug naar zita en de kids. Kamer magic resort

Onderweg nog even boodschapjes bij de 7/11 en dan snel door. Bij de kids aangekomen besluiten we door te rijden naar een ander baaitje met de kids. Heerlijk strandje in het zuiden van het eiland. We ontmoeten er een Nederlander die een boomhut op het strand heeft gebouwd en er paddle boards verhuurt. Echt super vet hoe het gebouwd is en hoe hij woont.

Boomhut 2

na een lekker lunch heerijk de zee in gedoken. Kwamen nog een Molukse jongen tegen die 7 jaar verkering had gehad met een Venloosche meid (eva engels) en kletsen weer wat. Ja je kletst hier heel wat hahaha. Ook dit strand even de bungalows bekeken voor eventueel in de toekomst. Na een lekker zon dagje naar ons huisje terug gegaan en opgefrist. Zita en niek blijven met Kajo op het resort eten en wij besluiten het dorp in te gaan om op uitnodiging mee te eten met een Noors koppel met kids, Jan en Sandra , Sivert en Sofia. Hun oudste zoon is jarig en we vieren de verjaardag in een restaurant met wat shotjes, lekker eten en zelfs een taart . We zingen zelfs Noors verjaardagslied en de kids spelen gezellig met hun kids. Ze zijn even oud als joli en juna en doordat ze beide engels moeten spreken leren ze heel wat bei. Ze leren zelfs wat Noorse zinnen.

Verjaardag zoon noorwegen

Het klikt geweldig tussen onze gezinnen maar we moeten helaas wegens de te dure accommodatie echt kiezen voor ons budget maar we zullen zeker nog wat daagjes met hun optrekken. We zijn van harte welkom in Noorwegen en ik denk dat we daar zeker een keer gebruik van maken . Zo hebben we al aardig wat adressen verzameld waar we in de toekomst terecht kunnen. We drinken op het resort nog een paar bij de 7/11 gekochte drankjes en gaan daarna lekker naar bed. Is inmiddels ook al weer 01.30 dus is ook wel tijd . Zo moet je op reis dus ook af en toe keuzes maken die je liever niet maakt maar het budget is heilig als je langer weg wilt blijven.

Strand magic resort Uitzicht magic resort huisje Baco

JUST ONE CLICK AWAY

Add your Name and your E-mail address in the field below and you can start the download of my 5 secrets to save time and earn Bitcoins! We also share how we multiply our Bitcoins and how you can prepare for a cryptowanderer trip with kids!

You have Successfully Subscribed!