Yolotravellog Koh Kood – klong Chao beach

DAG 52, KLONG CHAO KOH KOOD , MARK HOUSE

7 januari 2017 – Ko KutThailand

Didi verteld:
Vandaag gaan we naar koh kood. Vroeg opstaan dus want we worden om 8.30 uur opgehaald om zo om 09.00 uur met de boot te vertrekken. We komen in de have aan en kids vinden het spannend want de vorige keer zijn ze wat misselijk geweest op de boot en juna vind het akelig. Eerst de krabjes huisdieren even vrij laten in de zee want die kunnen niet mee.

Slakken vrij laten

De boot wordt volgepropt met 24 personen. Denk dat 20 het normale aantal zou zijn geweest dus we zitten wat krapjes, maar de tocht duurt maar 1,5 uur. De boottocht gaat redelijk goed. Jessa en Joli worden een beetje misselijk maar hoeven niet over te geven. Juna die het bangst was vind het super leuk en is top fit. De zee is redelijk rustig maar er zitten af en toe wat golfjes tussen die de boot doet zweven boven het water.

Boottocht

Wanneer we na 1,5 uur ongeveer aankomen op koh kood zie je direct dat het een vlakker eiland is dan koh chang. Het zeewater is erg helder en de stranden zijn wit. We laten ons afzetten bij het peter pan resort maar deze blijkt te duur te zijn. We zetten de dames op het strand neer met de kids en niek, gino en ik starten de zoektocht naar een hotel. We bereiden ons voor op wat uurtjes zoeken maar wannee we het peter pan resort aflopen en de weg oversteken komen we direct een leuke tegen. Mark house, deze is niet aan het strand gelegen maar aan een mangrove rivier die uitkomt op zee. Ze hebben precies 3 kamers vrij en we besluiten na wat onderhandelen deze te boeken. We gooien onze charmes in de strijd tijdens de onderhandelingen met zinnen  zoals, come on , you so beautifull give us discount, we are budget travelers but we live this place, you make me happy and then we make you happy en zo gaat dat 15 minuten lang en dan komen we uiteindelijk op de prijs van 600 bath per kamer uit. We begonnen met 1500 bath dus goed onderhandeld toch. Om de kamer zo goedkoop te krijgen moeten we wel voor de fan bungalows gaan zonder airco en zonder ontbijt, maar wel de hele dag gratis koffie en sochtends gratis toast en jam. Wow gratis koffie, dat is waanzinnig. Een koffie kost tegenwoordig overal al 60 bath dus als romaine en ik beide 5 koffie drinken per dag hebben we de kamer gratis :-). Kids eten smorgens vaak toast met jam dus dat komt ook goed uit, hoeven we alleen wat scrambled eggs of zo smorgens erbij te nemen. We nemen de  koffer kar van het resort mee en lopen naar de vrouwen om de tassen op te halen. Die kijken verbaasd dat we zo snel klaar zijn met zoeken en ze zitten net te genieten van hun heerlijke lunch aan het strand. Koh kut blijkt wat duurder te zijn dan koh chang en om aan het strand te kunnen zitten moet je diep in de buidel tasten. Erg zonde want ik vind het heerlijk om het strand te zitten, maar we besparen zo flink wat geld. Het personeel van peter pan resort is zo vriendelijk om onze tassen met de kar naar de concurrent te brengen maar zo verdienen ze natuurlijk een extra centje. De meeste Thaise mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam en dat is heerlijk.  Kun je je voorstellen dat je in nederland bij een hotel aankomt en wanneer blijkt dat hun hotel vol zit dat dan het personeel van dit hotel jouw koffers naar het tegenover gelegen hotel brengt. We brengen de koffers naar onze kamers en brengen wat uurtjes op het strand door. Het is een heel mooi wit strand met erg mooi helder water wat langzaam afloopt en dieper wordt. Perfect voor de kids dus. Gino en ik rijden eerst op een scooter nog even op het eiland rond om te kijken of we toch niet nog wat beters kunnen vinden aan het strand maar al snel blijkt dat we kwa prijs/kwaliteits verhouding een van de betere plekjes hebben dus we blijven hier voor 1 week. Als je met de scooter rond rijdt dan merk je gelijk het verschil tussen koh chang en koh kood. Minder steile bergen, wat smallere wegen en totaal niet ontwikkeld  kwa toerisme. Er is bijvoorbeeld geen 7/11 of een dorpje of apotheek. Alles is eeg kleinschalig en alle resortjes hebben een klein supermarktje erbij. Oh ja helemaal vergeten te zeggen maar het resort ligt aan een rivier en heeft kajakken die we gratis mogen gebruiken dus dat zullen we deze week zeker een keer doen. Wanneer we savonds op zoek gaan naar een restaurantje blijkt dat koh kood idd een nog niet al te ontwikkeld eiland is want erg veel is er niet te vinden. Ons eigen plekje heeft een goed restaurantje dus we eten hier wat. Lekker wat geklets en geborreld en daarna lekker het bed in gegaan. Snachts wordt romaine wakker met flinke krampen en moet ze overgeven en heeft ze diaree. Ze heeft heel vet geheten en erg veel ei. Dus we denken dat het daar aan gelegen heeft. Weinig uurtjes geslapen dus.

Tstaurant Rivier Boom Kaart Basoda

DAG 53, KLONG CHAO, KOH KOOD , MARK HOUSE

8 januari 2017 – Ko KutThailand

Didi verteld;
Romaine wordt niet lekker wakker en heeft nog steeds krampen en is erg moe. Zita neemt de kids alvast mee naar het strand en ik kijk of ik wat voor romaine kan betekenen. Ze wil gewoon slapen en niks eten en dan weet ik dat ik haar beter ook alleen kan laten want anders wordt ze gek van mij hahaha. Ik ga dus ook naar het strand en probeer de kids zo lang mogelijk te entertainen zodat main wat rust krijgt. Heerlijk stranddagje en kids amuseren zich prima.

Didi strand Joju beach Kajo beach

Rond een uur of 15.00 gaan we terug en romaine is al wat opgeknapt. Jessa wil nog een dutje doen dus gaat ze met mama samen nog effe liggen. Joli en juna vermaken zich op hun kamer en gino en ik besluiten even te gaan kanoën op de rivier. Erg mooi net zoals je in de films ziet. Het is er heel rustig en mooi. Hier en daar een resortje aan het water maar voor de rest alleen maar mangroves.

Kano1 Kano2

Wanneer we terug komen hebben we toch wel onze spiertjes gebruikt en  nemen we nog een massage op een cliff met heel mooi uitzicht over de zee. Heerlijk genieten. Normaal laat ik mij het lieft dagelijks masseren maar ook gezien ons budget doe ik het max 1 x per week en zelfs dat vaak nog niet. Ik maak nog wat grapjes met de masseuse en gino maakt er foto’s van. Onder het masseren zegt ze namelijk. You are big, refererend naar mijn rug spieren, maar gino hoort dat en reageert met is he really big refererend aan mijn piemel. Ik doe de hand onder mijn handdoek en imiteer een …. pik en gino fotografeert. De masseuse ligt dubbel van het lachen.Massage Massage 2

Wanneer we bij ons huisje terug komen zien we dat joy, zita haar vriendin, is aangekomen. Ze komt 3 weken op vakantie en zo bestaat de groep inmiddels uit 11 mensen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Savonds lekker weer wat gegeten en nageborreld op onze veranda. Romaine besluit naar bed te gaan om de laatste krampjes te verwerken dus ik vraag niek en gino of ze zin hebben om er eentje te gaan drinken ergens. We pakken de scooters en vinden al snel een heel relax reaggy barretje waar we een paar uurtjes chillen en verhalen uitwisselen met andere reizigers. Heel leuk en mooi om al die verhalen te horen en zo pik je ook weer wat dingetjes op van hun. Er wordt wat gitaar en cajon gespeeld en gezamenlijk bob marley liedjes gezongen. Heerlijk relaxt gevoel en helaas sluit het barretje om 2.00 uur. De basoda ( rum met soda) smaakt mij goed en heb nog steeds geen cola gedronken. :-). Lekker slapen want morgen is er weer een dag.

DAG 54, KLONG CHAO, KOH KOOD, MARK HOUSE

9 januari 2017 – Ko KutThailand

​Didi vertelt;

Het leven op ko kood is even wennen omdat het een stuk rustiger is dan de eilanden die we tot nu toe bezocht hebben. Het eiland is erg mooi en heeft geweldige pittoreske baaien met wuivende palmbomen en witte stranden. Doordat het heel rustig is en geen echte dorpen heeft of 7/11 of andere echte winkels zoals wij ze kennen krijg je echt het eiland gevoel. Er zijn bijvoorbeeld maar 3 kleine barretjes waar het hele nachtleven zich afspeelt. We zijn er nu tijdens het hoogseizoen en zoals het nu is zouden we hier wel kunnen wonen, maar de vraag is of je tijdens het laagseizoen ook nog is. Zeker een plek om te onthouden omdat je zakelijk gezien hier nog veel kunt en dus ook je geld kunt verdienen.

Kajo beach
Vandaag een lekker stranddagje, heerlijk voor joy om te vakantie te beginnen en romaine om nog een beetje te herstellen van de krampen. Lekker lol maken op het strand, wat frisbee, tennissen en natuurlijk de water weerstand training. Romaine en ik voegen er vandaag een ren / zwem sessie aan toe door de zee. We rennen door de zee die ongeveer tot onze navel staat tot het einde van de baai. Het rennen gaat mij goed af, maar de terugweg besluiten we te zwemmen. Je moet weten dat romaine echt goed kan zwemmen en al in 1 minuut heeft romaine een voorsprong van 25 meter. Ik kom gewoon niet vooruit in die k.t zee. Had ik toch maar vroeger mijn zwemdiploma gehaald :-). Ik probeer nog effe maar geef het op en besluit weer terug te rennen. We liggen heel wat uurtjes op het strand en de kids amuseren zich met visjes vangen etc.   Savonds gezellig wat gegeten met z’n allen en de rest van de avond wat gevuld met kletsen en wat drankjes. Wat kan het leven toch mooi zijn en koh kut is zeker een eiland om te onthouden.

Diro beach Giziro yoga Ro water yoga

DAG 55: KLONG CHAO, KOH KOO, MARK’S HOUSE

10 januari 2017 – Ko KutThailand

Romaine vertelt:

Vanmorgen weer gezellig met z’n allen ontbeten. Daarna strandspullen gepakt en met z’n allen naar het strand gewandeld.

Vertrek naar strand
De meiden zijn op vissenjacht gegaan, want Didi had met hun afgesproken: wie een vis vangt krijgt 100 bath. Dus de meiden met duikbril, snorkel en visnet de zee in en achter de visjes aan. Dat viel wel even tegen, maar de meiden gaven niet op. Juna, Jessa snorkelen Juna, Jessa snorkelen

Uiteindelijk is het Juna gelukt om een visje te vangen.

Juna vis gevangen 1 Juna vis gevangen 2
Voor de rest nog wat gelachen, gespeeld en gesport op het strand en in de zee. Didi lukte het zelf om een halve minuut de hoofdstand te doen.

Didi hoofdstand Didi, Juna, Jessa in zee Didi, Gino strand

In de namiddag besloten we om iets te ondernemen. Er is niet ontzettend veel te doen op het eiland, maar er zijn een paar watervallen waarvan er 1 de moeite waard moet zijn om naar toe te gaan, de Klong Chao waterval.

Waterval
We zijn met de scooters naar de waterval gereden, daar geparkeerd en nog een stukje door de jungle gelopen om bij de waterval te komen. Aangekomen bij de waterval zijn we het meer ingedoken. Heerlijk die verkoeling.

Waterval onderweg 1 Waterval onderweg 2 Waterval Joli en romaine Foto waterval groot

Naar de overkant van het meer gezwommen en daar konden we onder de waterval te staan, wat een kracht. Dat was pas een nekmassage.

Joli waterval Jessa waterval Didi, Niek waterval Didi romaine waterval

Via een touw aan een boom kon je het water in slingeren. Dit vonden Joli en Jessa erg leuk. Didi trouwens ook.

Didi touw Jessa touw Joli touw 2Joli touw
Juna durfde helaas niet het meer in. Het was erg donker. Didi heeft Juna uiteindelijk zo ver gekregen om langs de kant van het meer te lopen en zo kon Juna toch ook onder de waterval staan.

Didi, Juna waterval 1 Didi, Juna waterval 2 Didi, Juna waterval 3
Rond 17.00 zijn we terug gewandeld, want dan gaat het schemeren en komende muggen. We willen niet lekgeprikt worden

DAG 56 KLONG CHAO, KO KOOD, MARKS HOUSE

11 januari 2017 – Ko Kut DistrictThailand

Didi vertelt;

Gisteren weer een druk dagje achter de rug met de waterval. Dat was trouwens echt leuk. Vandaag dus weer een stranddagje om te relaxen. We rijden met de scooters naar een willekeurig baaitje. We komen uit bij ao khlong hin. Heel mooi baaitje met wit strand , palmbomen met hangmatten, schommels etc. Echt waanzinnig mooi. Natuurlijk worden hier de nodige foto sessies gemaakt want dit is echt hoe je een strand wilt zien.

Strand Fam strand

Er liggen maar heel weinig mensen op het strand dus het voelt als een privé baaitje. Wanneer de zee zich begint terug te trekken amuseren de kids zich met niek in de overgebleven plassen met visjes en krabbetjes. Ze proberen ze te vangen en niek bouwt een heel systeem om ze in de val te lokken. Gino en ik frisbeeen wat en zo genieten we van een heerlijke strand dag. Ik vind eindelijk de kleuren die mij goed staan, maar het model maakt direct een hippie achtige guru van mij. Joy wilt hem helaas niet afgeven :-(.

Didi kleur Romaine strand Juna schommel

We lunchen hier lekker wat en wanneer de zon ondergaat zie ik in dat het niet het perfecte baaitje is want het heeft geen  sunset. Bijna perfectie gevonden maar we moeten dus nog even verder zoeken en dat vinden we helemaal niet erg :-). Savonds zijn we gaan eten bij een heerlijk restaurant midden op het eiland en ontmoeten we een stel uit Duitsland. Gino en chantal eten een waanzinnig grote en lekkere vis en de kids een pizza. Weer een heerlijk dagje op een paradijselijk eiland. Oh ja inmiddels hebben we weer een huisdier, een zwarte hond met hier en daar wat plekjes. Zeg maar niet moeders mooiste. Hij loopt met ons naar het strand, restaurant, ligt bij onze bungalow op het balkon en romaine en de kids nemen dagelijks vanuit het ontbijt de restjes mee zodat hij niets tekort komt.

Didi hangmat Joli sprong Kids strand Letters strand Didi schommel Didi gino schommel

DAG 57 , KLONG CHAO, KO KOOD, MARK HOUSE

12 januari 2017 – Ko KutThailand

Didi vertelt ;
Vandaag nog geen planning maar het strand is heerlijk om relaxen en na te denken over de reis, ons huis dat te koop staat etc etc. Het is een saai maar heelijk stranddagje waar we wat kletsen met het duitse stel , Jenz en Gabriela met hun dochter rosa, die we gisten bij het eten ontmoet hebben. We kletsen wat over hun leven, ons leven etc. Op een gegeven moment verteld hij dat een vriend van hem iets met natuurlijke medicijnen doet in nederland wat in Duitsland illegaal is. Het blijkt ayahuasca te zijn. Ik heb dit al een paar keer gedaan en vertel mijn ervaringen en vraag mij af hoezo ik steeds met mensen in contact komt die twijfelen om een ayahuasca reis te maken. Is het dan toch echt zo dat alles een is en alles liefde is en ayahuasca jou roept als je er aan toe bent?? Ik heb door ayahuasca vele inzichten gekregen en ook de nodige zaken kunnen verwerken en deel graag deze ervaringen met de mensen die er nieuwsgierig naar zijn en zo doe ik dat ook met jenz.

Tijdens deze reis gaan veel gedachten door mijn hoofd en krijg je ook veel tijd om te denken. Wil je ooit nog terug naar nederland, hoezo is het leven zo gelopen en waarom heb ik mijn beide ouders zo vroeg verloren, is er echt niet meer dan het leven in de alledaagse cirkel (opstaan ontbijt Werk  eten tv kijken en weer slapen), is deze reis de goede keus voor onze kids etc.  Ik merk dat door boeken te lezen van deepak chopra, erich vromm etc dat je toch iets anders gaat denken over het leven en dat het eigenlijk echt draait om te proberen te leven in het nu. Genieten van elk moment en niet denken over wat er morgen, volgende week of over 3 maanden staat te gebeuren. Dit weet je gewoonweg niet, het leven kan dagelijks vetanderen dus kun je eigenlijk maar beter niet druk maken over die zaken maar genieten van hetgeen je nu aan het doen bent. Ik had bijvoorbeeld nooit kunnen voorspellen dat we mu deze reis zouden maken. Ja inderdaad, makkelijk gezegd, maar ik ben het eens dat dit helemaal niet makkelijk is. We zijn op een totaal andere wijze opgevoed en geconditioneerd door de overheid, scholen, ouders etc. Het is gewoon heel moeilijk om bezig te zijn met iets zonder na te denken over de rekeningen die morgen betaald moeten worden, of de kids die naar het sporten gebracht moeten worden etc. Dat is waarom we allemaal een aantal weken per jaar op vakantie gaan en wel dagelijks proberen te genieten van het moment / nu.  Ik begrijp steeds meer waarom yoga, meditatie en bewustzijn trainingen zo populair zijn in nederland. Wanneer je met een van deze zaken bezig bent ben je bezig en gefocust op jezelf en niets anders en dus leef je op dat moment in het nu. Ik vraag mij alleen steeds af hoe het zou zijn als je dit de hele dag door zou kunnen doen zonder yoga etc te beoefenen. Gewoon continu bezig zijn met het moment of de plek waarop je je bevind. Ik ben zelf namelijk ook best een planner en heb graag de controle over alles en  ik denk dat het in onze westerse materialistische wereld erg moeilijk is omdat je bijna niet meer kunt zonder vooruit te plannen maar ik hoop dat ik/we door deze reis dit leven in het nu, wat de kids overig wel nog hebben,  weer voor een stuk terug krijgen en mochten we ons dan ooit in nederland weer settelen dat we dit dan ook proberen vast te houden. Het  leven gaat heel snel en we vergeten gewoon met z’n allen te genieten van de dagelijkse dingen. Dingen zoals met de kids in de tuin spelen of in de bossen wandelen doe je al niet meer zo vaak en vragen van de kids beantwoorden wordt vaak als last gezien gewoon omdat je of te druk bent met jouw werk, te moe bent van je werk, gestressed bent of wat dan ook. Ik betrapte mij zelf er helaas ook op dat ik de kids af en toe eerder als een last begon te zien dan als een kind dat naar jouw aandacht verlangt. Mede door de ayahuasca reis , het vroege overlijden van mijn ouders en ook door deze reis ben ik er anders over gaan denken en het zal wel chilche of zweverig klinken maar ik merk aan de kids dat ze veel meer genieten en groeien door deze aandacht.

Natuurlijk krijgen de kids in nederland super veel aandacht en begeleiding door de scholen etc. maar ik vind dat nederland de ouders ook wat meer ruimte en mogelijkheden moet geven om tijd met hun kids door te kunnen brengen om hun levenslessen en wereldwijs te kunnen maken. Er is gelukkig meer dan alleen nederland en de 4 muren van het klaslokaal en ik vind dat de kids dit moeten mogen ervaren. Stel de kids missen een jaar op school, dan zijn ze met 22 jaar afgestudeerd ipv 21 jaar en kunnen ze dus nog steeds 50 jaar werken tot hun pensioen. In vele landen van de eu mag het inmiddels. Nederland wil zo graag een voorloper zijn dus wat houd hun tegen? Och ja misschien een beetje teveel zweverig en politiek gewazel dus geniet ik maar weer verder van deze stranddag en val ik jullie niet meer lastig met mijn misschien wel gekke ideeën over het leven.

Savond’s zijn we samen met jenz en Gabriela bij een Italiaans restaurant gaan eten in de jungle. Toen we savonds terug reden zei juna tegen mij. Pap, eigenljjk gek he dat je hier zonder helm mag rijden en met z’n drieën op een scooter. Ik: ja schat elk land heeft zo zijn eigen regels. Ze kijkt naar de hemel vol sterren en zegt. En pap, normaal liggen we toch al lang in bed in nederland, maar nu rijden we onder een volle maan door de jungle (binnenland ervaren ze als jungle)  van koh kood. Ik vraag wat ze leuker vind. Het antwoord kun je wel raden …. en ik besef inderdaad op dat moment hoe bijzonder mooi het is dat we op een mooi eiland onder een sterrenhemel met vollle maan met z’n drieën op een scooter rijden door de jungle van koh kood.

DAG 58 KLONG CHAO , KO KOOD , MARK HOUSE

13 januari 2017 – Ko KutThailand

didi vertelt;

Morgen vertrekken we naar cambodia en dat wordt een lange pittige reis dus besluiten we een lekkere stranddag in te lassen. Vanaf morgen reizen zita en niek 3 weken samen met joy en we zullen elkaar weer ontmoeten op de filipijnen. Over vandaag valt dan ook weinig te vertellen behalve dat we een hele mooie zonsondergang hadden. Nu dus een keer weinig woorden maar gewoon wat foto’s.

Diro love Diro love 2 Beaclunch Dames dutje Broeders Huisdier Romaine strand zit Voeten Dames strand Romaine spart Broeders 2 Didi schommel Sunset

JUST ONE CLICK AWAY

Add your Name and your E-mail address in the field below and you can start the download of my 5 secrets to save time and earn Bitcoins! We also share how we multiply our Bitcoins and how you can prepare for a cryptowanderer trip with kids!

You have Successfully Subscribed!