Yolotravellog Koh Samui – Lamai

DAG 18: OP NAAR LAMAI, LAMAI INN 99

4 december 2016 – Koh SamuiThailand

Romaine vertelt:

Vandaag vertrekken we naar Lamai, maar eerst moeten we de scooters ophalen, want die moeten terug. Didi gaat eerst alleen een scooter halen. Kijken of het wel te doen is. We hebben geen idee of er nog water op de weg staat. Het is de hele ochtend al droog, de zon schijnt, maar je weet het maar nooit.

Bij ons guesthouse staat het water namelijk nog steeds op de straat. Er komt een jongen naar Didi en zegt dat hij hem met de surfplank naar de overkant kan brengen. Didi bekijkt de surfplank en ziet dat er bloedzuigers opzitten. Dat ziet Didi niet zitten en zegt tegen de jongen dat hij wel een stukje omloopt over het strand. Zo kom je er namelijk ook.

Op de ringweg aangekomen neemt Didi een songthaew om bij de scooters te komen. Ongeveer een kwartiertje later is Didi terug bij ons hutje. Het blijkt dat het water zo goed als weg is, dus Didi en ik gaan samen de andere scooter ophalen terwijl de kids alvast hun tasjes inpakken.

Eenmaal terug bij ons guesthouse pakken we de rest in en checken uit. Aangezien het water nog steeds hoog staat bij de ingang van ons guesthouse moeten we allemaal een stuk over het strand om zo bij de taxi te komen.

.Rugzak strand Taxi Taxi

Met de taxibus rijden we naar Lamai. Dit ligt aan de andere kant van waar we tot nu toe hebben gezeten. Lamai heeft een langer strand en er is wat meer leven in de brouwerij.

We hebben hier 2 bungalowtjes naast elkaar geboekt, bij Lamai Inn 99.

Dit is onze bungalow en Jessa doet een dutje.

Slaapkamer 1 Slaapkamer 2 Slaapkamer 3

Trapje op en daar slapen de meiden.

Slaapkamer 4 Slaapkamer 5 kids in bed

Joli en Juna liggen lekker lui in bed. De foto hieronder zijn onze 2 bungalows. Rechts slapen de meiden en wij dus links.

Slaapkamer 6

Na het dutten zijn we wat gaan eten en de buurt gaan verkennen. De zee is hier erg wild en er hangt een rode vlag. Vandaag maar niet in de zee.

Eerste dag Lamai Eerste dag lamai2 Eerste dag Lamai 3

De kids zijn wel het zwembad ingedoken, daarna nog gaan eten op het strand. Het begon weer te regenen. Het heeft de hele nacht flink geregend. Ik ben benieuwd wat morgen zal geven.

DAG 19&20: LAMAI, LAMAI INN 99

6 december 2016 – LamaiThailand

Romaine vertelt:

Gisteren heeft het de hele dag geregend en niet zomaar geregend. alsof je onder een douche staat en dan vol open gedraaid. Het regenwater was best warm, niet verkeerd.

We hebben niet veel ondernomen, want telkens als we de straat opgingen, omdat we naar de Seven-eleven moesten of om iets te eten werden we zeiknat ( met poncho aan). Een keer of twee/drie is leuk, maar daarna heb je het er wel mee gehad. De stroom is een paar keer uitgevallen en het heeft wat geonweerd.

De zee zijn we niet in geweest, rode vlag. Wel zijn de meiden het zwembad ingedoken, want koud is het niet. Ik denk zo’n 27 graden. Voor de rest was het een rustige dag.

Op naar dag 20:

Gelukkig, vandaag zo goed als geen regen. In de ochtend heeft het flink geregend, maar toen lagen we nog lui in bed. De rest van de dag zijn er wat druppels gevallen en is het bewolkt.

Eerst lekker ontbeten. We hebben een ‘tentje’ gevonden waar we voor 110 bath p.p. (dat is € 2,86) een ontbijt kunnen scoren. Dat is dan inclusief koffie/thee en drie gerechten van deze kaart.

.Kaart

Aangezien we niet zoveel eten vullen we maar drie kaarten in i.p.v. 5, dus ontbijten we voor 330 bath (even omrekenen) dat is +/- € 8,60, voor ons gezin. Ontbijt dag 2 Lamai Ontbijt dag 2 Lamai 2

Na het ontbijt zijn we terug naar onze bungalows gelopen. De meiden trekken de bikini’s aan en nemen een duik in het zwembad.

Zwembad 1 Zwembad 2 Zwembad 3

Didi en ik maken even een wandeling van het strand

.Ik op het strand

Door de vele regen en de wilde zee ziet het strand er iets anders uit. Er is veel aangespoeld op het strand zoals takken, bladeren en afval. Er is veel zand weggespoeld. Daardoor loopt het strand nu steiler de zee in. Ik denk dat er dik 1 meter zand weg is. Ik ben benieuwd hoe de hotels etc. dat weer recht gaan krijgen, want nu kun je er geen strandbad of tafel opzetten.

Weer terug bij onze bungalow zitten de meiden nog steeds in het zwembad. In de middag gaan we een bank zoeken, want we hebben geld nodig. De meiden kopen een duikbril en dan weer terug naar de bungalow.

Het is nog steeds droog. We krijgen, van het thuisfront, wat vragen via sms. Zoals hoe het gaat, want blijkbaar is er een noodtoestand uitgeroepen op Koh Samui. We stellen iedereen gerust, want zoals het er nu uitziet hebben we het ergste gehad.

In de namiddag gaan we met de meiden het strand op en Didi maakt met hun een soort kunstwerk van alle aangespoelde takken etc.  Ze werken er alle drie hard aan mee

.Hut 1 Hut2 Hut 3 Hit4 Hut5 Hut 6

‘s Avonds eerst wat eten. Jessa steelt hier in Thailand geregeld de show. Ze neemt overal haar pop mee naar toe en dat vinden de Thaise mensen erg leuk. Jessa snapt er niets van en kijkt de mensen boos aan. Jessa zegt: ze lachen me uit. Wij leggen het haar uit en inmiddels, na een paar dagen, begint Jessa er de humor van in te zien.

Na het eten gaan we bij een barretje iets drinken en kaarten. Didi een sangsom met cola en ik mai tai en nondeju, die is sterk, maar wel lekker, Hihihi. Slaap ik goed vannacht. Inmiddels zijn we terug bij de bungalow. De meiden spelen op hun kamer en ik denk dat we zo lekker naar bed gaan.

Bye, bye.

DAG 21: LAMAI, LAMAI INN 99

7 december 2016 – LamaiThailand

Romaine vertelt:

Dag 22 is rustig verlopen. Geen regen en de zon liet zich af en toe zien. De meiden hebben vandaag eerst huiswerk gemaakt en zijn daarna het zwembad ingedoken. Didi en ik zijn een strandwandeling gaan maken.

Er is heel veel zand weggespoeld, echt veel en erg liggen nu heel veel mooie schelpen. Kijk, dat is nu echt een bezigheid voor mij. Heerlijk, schelpen zoeken, dat kan ik uren doen. Echter, Didi, die had zin in een strandwandeling, maar als ik schelpen ga zoeken dan loop ik tergend langzaam, hihihi. Uiteindelijk heeft Died er zich bij neergelegd en is mee gaan zoeken. Volgens mij vond hij het best fijn. sssst tegen niemand zeggen, hoor.

We zijn zo toch best wel ver gekomen tot dat we op een punt kwamen waar het strand (door alle regen) in tweeen is gesplitst, er stroomt nu een riviertje van het binnenland de zee in. Op de terugweg weer schelpen gezocht, maar nu op een iets sneller tempo. Died had er genoeg van.

Terug bij de bungalows, zijn de meiden zich lekker gaan douchen en daarna zijn we op het strand een, tja wat zal ik ervan maken, late lunch of vroeg avondeten. Eten Didi en Joli

Het was 17.00 uur. Daarna zijn de meiden nog schelpen gaan zoeken en wij hebben nog lekker geborreld. De lucht was echt mooi.

Schelpen zoeken Schelpen zoeken Schelpen zoeken Lucht Lucht Lucht

Rond 21.00 uur terug bij de bungalow. Didi is met Joli en Juna naar de massage gegaan en ik ben met Jessa wat spelletjes gaan spelen. Joli, Juna en Didi hebben een olie massage genomen en vonden het heerlijk. Nu lekker slapen.

DAG 22: LAMAI, LAMAI INN 99

8 december 2016 – LamaiThailand

Romaine vertelt: Zon, zon, soms wat wolken en een stuk warmer, pfff. Dat wordt weer veel water drinken. Eerst ontbeten en daarna ben ik met de meiden naar het zwembad gegaan. Didi is alvast naar het strand gegaan. Een uurtje later zijn ook wij naar het strand gegaan. Daar hebben we de hele dag gelegen, gezwommen, gespeeld en gegeten.

Didi en Jessa in zee Didi en Jessa in zee 2 Kopstant op strand

Na het strand zijn de meiden nog een keer het zwembad in gedoken.

Wij hebben vandaag besloten dat we vanaf morgen naar een ander guesthouse gaan. Het heet Best  Resort Lamai. We komen er geregeld langs en zijn er gisteren gaan kijken hoe het is. Oké, het is niet het beste guesthouse van Lamai, terwijl de naam van het guesthouse dat wel zegt, maar dat kan ook niet voor die prijs. Ze zijn namelijk een stuk goedkoper, het zwembad is iets groter, het ligt leuker en het is net zo ver van het strand als waar we nu zitten. De keus is gemaakt morgen uitchecken en dan verhuizen we een straatje verder op.

‘s Avonds zijn we eerst over een markt met allerlei hebbedingen gewandeld en daarna over een markt met eten. Heerlijk eten. Van pannenkoek tot pizza en van een overheerlijke massaman curry tot super vers fruit en alles voor een habbekrats. Ons avondeten voor vanavond kostte in totaal 380 bath, omgerekend: € 9,88 en we hadden onze buikjes vol.

.Foodmarket

Bij de foodmarket zijn ook verschillende barretjes met leuke dames. Bar Bar nightmarket

Ook dat heb je in Thailand. De meiden vonden het zeer interessant. Na de het eten zijn we terug naar onze bungalows gelopen.Onderweg kwamen we uit bij een vuurshow. Nou, de jongens waren aan het oefenen, want morgen is er een ‘big fireshow with dj’.

Voorproefje vuurwerkshow Voorproefje vuurwerkshow Spetterend vuurwerk Juna vuurwerkshow Joli en Jessa vuurwerkshow Vuurwerkshow

Tijdens de oefenshow hebben we een drankje genuttigd en morgen gaan we zeker weer kijken.

Nu ga ik inpakken, zodat we morgen naar Best Resort Lamai kunnen gaan. Dacht tenminste dat ik moest gaan inpakken maar ik kom op de kamer en blijkt dat Didi al alles ingepakt heeft. Kan ik wat tijd aan hem besteden hihihi.

DAG 23: LAMAI, BEST RESORT LAMAI

9 december 2016 – LamaiThailand

Romaine vertelt:

Vanmorgen de laatste restjes ingepakt en gaan uitchecken. We moesten even wachten.

Uitchecken Joli

Op naar Best Resort Lamai.

Bepakt naar best resort

Het was niet ver lopen, maar het was wel warm, dus blij toen we er waren. We worden met open armen ontvangen. De manager is een beetje prettige gestoord. Hij zet onze spullen op de kamer en wij kunnen ontbijten. De manager, samen met zijn vrouw en moeder doen er alles aan om het ons naar onze zin te maken. De meiden willen graag ice tea, maar die hebben ze niet. No problem, de manager springt op zijn scooter en haalt ice tea.

Ontbijt best resort

Als hij net terug is met de ice tea kan hij weer de scooter op, want ze hebben niet alle ingrediënten voor ons ontbijt. Weer no problem, Hihihi. We krijgen gratis koffie van hem en hij is over vrolijk.

Vandaag is de dag dat Niek, Zita en Kajo arriveren. Van ‘s morgens tot dat ze er zijn vraagt Jessa: zijn ze er bijna? Hoe lang nog? Wanneer komen ze? Etc. Het duurt erg lang voor jessa.

Even voor wat afleiding zorgen. We duiken het zwembad in. Heerlijk die verkoeling en de meiden hebben pret voor 10.

Zwembad best resort Zwembad best resort

Daarna gaan we naar het strand. Jessa blijkt moe te zijn en valt op het strand in slaap. Jessa dutje strand

Na wat zwemmen in de zee en geluier op het strand lopen we terug naar de bungalowtjes. Niek, Zita en Kajo kunnen elk moment komen. Ze hebben een uurtje vertraging, maar dan zien we ze eindelijk aankomen in de taxibus. Kajo ziet de meiden en klimt zo door het raampje bij Joli in de armen. De reis hier naartoe is super goed verlopen.

We hebben drie bungalowtjes naast elkaar.

.Huisje best resort Ons hutjeZita en Nieks hutje

Didi en ik verblijven links bij het eerst trapje. Daarnaast zitten de meiden, bij het tweede trapje en Niek, Zita en Kajo zitten in de bungalow tussen de bomen.

‘s Avonds zijn we bij een restaurant gaan eten waar we op het strand kunnen eten. Zo heeft Kajo wat meervrute om te spelen.

Avondeten Kajo en Juna

Na het eten lopen we over het strand na de vuurshow. We bestellen wat te drinken. De rum cola Bucket vind Kajo zeer interessant.

Samen bij de vuurwerkshow Kajo met Bucket

Kajo is helemaal onder de indruk van de vuurshow en zit rustig bij Jessa op schoot. Na een tijdje valt hij bij haar in slaap.

Jessa Kajo vuurwerkshow Vuurwerkshow Vuurwerkshow.Kajo slaapt bij Jessa

Na de vuurshow lopen we terug naar de bungalows. Brengen de kids naar bed. Nog gezellig buiten gepraat en dan ook lekker naar bedje toe.

DAG 24: LAMAI, BEST RESORT LAMAI

10 december 2016 – LamaiThailand

Romaine vertelt:

We staan op met een lekker zonnetje. Zita, Niek en Kajo slapen nog. Ze moeten wennen aan het tijdsverschil. Wij gaan alvast ontbijten. Behalve Jessa. Ze heeft geen honger en wilt voor het huisje van Zita wachten tot dat ze wakker zijn. Jessa wilt geen moment met Kajo missen. Ik laat haar maar en wij lopen naar het restaurant. De manager staat ons met een brede glimlach op te wachten. We bestellen ontbijt. Weer is er iets niet aanwezig wat we bestellen, dus….no problem en hij springt weer op zijn scooter.

Na het ontbijt zijn we aan het zwembad gaan liggen. Niek en Zita zijn inmiddels ook bij ons aangeschoven. Kajo moet even wennen aan het water, maar eenmaal gewend krijgt hij er geen genoeg van.

Allemaal in zwembad Didi in zwembad met Kajo Allemaal in zwembad

In de middag eten we iets op het strand en zwemmen in de zee. Ook daar geniet Kajo van en de meiden amuseren zich super met Kajo. Rond 17.30 gaan we terug naar de bungalows. Nog een duik in het zwembad, even opfrissen en dan het dorp in. We hebben wat wandelen, daarna wat eten, bij een darttentje wat ballonnen stuk gegooidDarts gooien Darts gooien

en terug naar onze huisjes, want het was alweer laat genoeg. De kinderen naar bed gebracht en wij buiten nog wat gedronken en gepraat over vanalles en nog wat. Savonds bij de bungalow

DAG 25 EN 26: LAMAI BEST RESORT

12 december 2016 – Lamai BeachThailand

Didi verteld. Gisteren en Vandaag 2 rustige zwembad/stranddagen gehad. Smorgens lekker ontbijten, wat zwemmen , lunch op het strand weer wat zwemmen en savonds lekker eten. Romaine heeft de yoga weer opgepakt en doet iedere ochtend de zonnegroet en papa geniet van het uitzicht.  Kajo vind de zee heerlijk en drinkt het zoute water alsof het ranja is. De kids vknden het leuk om met hem te spelen. Tussendoor maken de kids ongeveer 2 uurtjes wat huiswerk. zita en romaine helpen  mee met  begeleiden. Kids leren graag hier en vinden het leuk omdat ze lekker buiten kunnen zitten. Savond hebben we gezellig gekletst met een drankje erbij. We kregen gezelschap van een deense vrouw die op vakantie was met haar 13 jarige dochter. Ze had even grown up talk nodig, dusdat deden we tot 04.00 in de ochtend. Ik vind het heerlijk om de verschillen te ontdekken tussem al de landen die zich 1 europa noemen. Ook de denen hebben in totaal bijvoorbeeld 13 maanden zwangerschaps verlof En de studie word volledig door de overheid betaald terwijl de dtudenten tevens studiefinanciering ontvangen. Dus geen leningen etc, maar gewoon zoals het hoort. Kids gaan vanaf de 6 jaar naar school en moeten 10 jaar verplicht naar school en home shooling is ten alle tijden mogelijk. Blijkbaar is homeschooling in alle landen mogelijk behalve nederland. ik vind hierover een mooi artikel hierover en deel het op facebook. Voor de rest nog over vele andere zaken gekletst en als wij haar vertellen hoe het in nederland is met de regels gelooft ze ons niet. ” Nederland is toch a free country where you can smoke etc. ” ? De zon scheen hard deze dagen dus we zijn aardig gekleurd. We vullen de avomden aavonds met gezellig kletsen en plannen van het vervolg van de reis. Dinsdag de 13e, morgen dus  gaan we onze visums verlengen want wij krijgen maar 30 dagen bij aankomst. Daarna gaan we met de scooters wat leuks en actiefs doen dus vandaag lekker op tijd naar bed om 00.00 uur .

Strand Naar het strand2 Naarhetstrand Huiswerk kids Jessakajoemmer Zwembad toren

Ontbijt swingbar

Inmiddels twijfelen we erover of  koh samui het eiland is waar we willen nlijven wonen. Het is inmiddels te toeristisch en dus niet meer zo authentiek, maar de infrastructuur, scholen en ziekenhuizen zijn wel top. Wonen is ook erg goedkoop aangezien je hier een klein huis met twee slaapkamers huurt voor ongeveer €350 per maand. Besteed je €500 per maand dan heb je een iets groter huis of lig je wat meer in de buurt van het strand. Eten is ook nog steed goedkoop. Gemiddeld zij. We €10 voor ons 5 kkwijt aan ontbijt en ongeveer €15 voor het avond eten in restaurants.

DAG 26 T/M 28: LAMAI, BEST RESORT LAMAI

12 december 2016 – LamaiThailand

Romaine vertelt:

Zo even een inhaalslag maken. De afgelopen dagen slechte WiFi gehad, vandaar dat we een paar dagen niets hebben geschreven.

Dag 26 maandag 12 december was een rustig dagje. We hebben gezwommen, gegeten en goed genoten. Hier een paar foto’s:

JoliJessaJunaNaar het strandNaar het strandLui op het strandHuisje ZitaAvondeten maAvondeten ma

Dag 27 dinsdag 13 december: vandaag zijn wij ons visum gaan verlengen. We hadden een visum van 30 dagen en dat was op de 15e verlopen. Hier op Koh Samui kunnen we het eenmalig met 30 dagen verlengen.

Eerst ontbeten en daarna zijn we op 2 scooters naar Mae Nam gereden. Na ongeveer een half uurtje rijden kwamen we aan bij immigration Office.Eerst in een kantoortje papieren invullen, kopie paspoort gemaakt  en pasfoto’s geven. Immigratie kantoortjeImmigratie kantoortjeImmigratie kantoortje Jessa

Nadat we dit hadden gedaan was het inmiddels 12.30. Nu moesten we een half uurtje wachten, want op het immigratie kantoor hadden ze pauze tot 13.00 uur. Er was een restaurantje bij, dus hebben we ook maar even geluncht. Rond 13.15 opende de deuren van het immigratie kantoor en konden we in de rij gaan staan. Het viel mee met de rij (ik denk dat we ongeveer een half uur in de rij hebben gestaan), maar voor de meiden duurde het en duurde het. Eenmaal aan de beurt moesten we €50,- p.p. betalen daarna kregen we een nummer en mochten we bij de volgende rij aansluiten. Ook hier stonden we zo’n half uur in de rij. Inmiddels lagen de meiden op apegapen, hihihi. Maar ja, wat moet, dat moet. Al heeft Jessa daar weinig begrip voor. Wel honderd keer dezelfde vraag: HOE LANG DUURT HET NOG??? Immigratie wachten

Didi kwam ingesprek met een Ier die hier een Ierse pub heeft met 2 slaapkamers erboven. Hij woont op Koh Samui met zijn gezin en vertelde dat de kids helemaal geen visum nodig hebben. Hij heeft 2 kinderen en is er per toeval achtergekomen dat een kind pas vanaf 16 jaar verplicht is om een visum te hebben. Wij hadden al betaald, dus toen we aan de beurt waren vroeg Didi dit na aan een medewerkster, maar ze begreep hem niet (tenminste dat is wat ze zei). Wisten we dit maar eerder, dat had ons €150,- bespaard. We moesten nu de paspoorten inleveren en er werd nog een foto van elk van ons gemaakt met een webcam. Daarna nog 10 minuten gewacht en YES ons visum was verlengd tot 15 januari 2017. In totaal duurde het zo’n 3,5 uur om ons visum te verlengen. Achteraf bleek dat we op een drukke dag zijn geweest, want de dag ervoor was het kantoor gesloten ivm een feestdag.

Een beetje gaar stappen we op de scooters, terug naar Lamai. Immigratie buiten

Onderweg een tussenstop bij een mooi uitzicht, even foto maken en weer verder.Uitzicht onderweg

‘s Avonds zijn we op de scooters (Niek en Zita hebben er ook een gehuurd) een stukje gaan rijden en kwamen we uit bij een super, te gekke reggae bar. Het leek wel een hele grote boomhut met verschillende plateaus. Daar hebben heerlijk gegeten, een vuurshow gekeken en zeer relaxed genoten van de omgeving en Bob Marley muziek. Juna reggae hutJoli reggae hutReggaehutReggaehut op steenReggaehutReggaehut

Didi en Niek zijn ‘s nachts Lamai nog onveilig gaan maken.

Didi enniek

Dag 28 woensdag 14 december:

Wat was het warm deze dag. Van de schaduw in het water en in de namiddag lekker  naar het strand.

In de zeeIn de zeeIn de zeeZandkasteelZandkasteelIn de zee

Dit is ons laatste dagje Lamai. We hebben vanmorgen, samen met Niek en Zita een vliegticket naar Pattaya geboekt en vanuit daar willen we naar Koh Chang. Het was leuk op Koh Samui, maar het is wel erg verandert. Niet waar wij naar opzoek zijn, dus verder met onze zoektocht en Koh Chang lijkt ons wel iets. Nu nog even genieten van deze dag, inpakken en morgenvroeg komt een minivan ons om 9 uur ophalen. Didi kokosnootVolle maan

JUST ONE CLICK AWAY

Add your Name and your E-mail address in the field below and you can start the download of my 5 secrets to save time and earn Bitcoins! We also share how we multiply our Bitcoins and how you can prepare for a cryptowanderer trip with kids!

You have Successfully Subscribed!